Praca inspirowana grupą DE STIJLO.
Elementaryzm grupy De Stijl oraz wpływy rosyjskiego konstruktywizmu dały efekt w postaci stylu dopracowanego w Bauhausie i realizowanego w wydawnictwach książkowych i reklamowych tej szkoły. Twórcami stylu byli m.in. Laszlo Moholy-Nagy, Joost Schmidt, Josef Albers oraz Herbert Bayer, projektant uniwersalnego kroju Bauhaus.
Styl cechowały: pismo groteskowe, geometryczne formy, kolażowy układ elementów ilustracyjnych, siatka modularna oraz tekst minuskułowy.
Jednak sztandarowe projekty typograficzne zarówno van Doesburga jak i Bayera są kompletnie oderwane od rzeczywistości i obydwa realizują koncepcje kompletnie abstrakcyjne: krój van Doesburga to neoplastycystyczna, mondrianowska wizja kosmosu, a czcionka Bayera to odrealniony świat inżynierskiego rajsbretu, na którym z uporem projektuje się dla ludzi idealnie sześcienne buty.
< P-22, De Stijl, Theo van Doesburg, 1917
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz